مبادی ورودی و خروجی
مبادی ورودی و خروجی

فرودگاه اراک
دیگر اطلاعات:

نخستين فرودگاه اراك در سال 1317 شمسي در آستانه اشغال اراك توسط متفقين، در منطقه ايي در شمال شرق اين شهر تاسيس شد.
اطلاعات زيادي از نحوه استفاده از اين فرودگاه و امكانات آن در دست نيست اما آن چه ميدانيم درباره كاربرد نظامي آن است. مي دانيم كه فرودگاه اراك يكي از قديمي ترين فرودگاههاي ايران است. زماني كه بسياري از شهرهاي ايران حتي از اولين امكانات رفاهي هم برخوردار نبودند شهر اراك داراي فرودگاه بوده است.
فرودگاههاي نسبتا زيادي در آن زمان تاسيس شد كه از آن جمله مي توان به فرودگاه هاي شيراز، قزوين، مسجد سليمان، اراك، بندر انزلي، بيرجند، قلعه مرغي تهران، بوشهر و  بندر لنگه اشاره كرد.
فرودگاه قديم اراك هم اكنون به يكي از پرتردد ترين خيابانهاي اين كلان شهر تبديل شده است. خياباني كه هم اكنون با عنوان بلوار قدس براي شهروندان اين شهر شناخته شده و به مجرايي براي دسترسي به بزرگترین مجموعه شهركهاي همجوار ايران تبديل شده است ( اراك بيشترين تعداد شهركهاي ايران را داراست، بيش از 50 شهرك مسکونی).
باند فرود، فرودگاه قديم اراك، حد فاصل پارك پيروزي فعلي تا مجتمع تجاري، مسكوني، اداري اسكاي در شهرك مصطفي خميني است. فاصله اي بالغ بر 5/2 كيلومتر كه هم اكنون به يكي از صاف ترين و بي اشكال ترين خيابانهاي اين شهر مبدل شده است.
پس از تخريب فرودگاه قديم شهر اراك، در شهريور ماه 1367 مصوب شد، تا در منطقه ايي كويري در شمال شهر اراك فرودگاهي بنا شود.
عرض باند فرودگاه اراك 45 متر و طول باند آن نيز در حال حاضر 2990 متر است كه با احتساب 600 متر ديگر به بيش از 5/3 كيلومتر ارتقا پيدا خواهد كرد.
فرودگاه اراك هم اكنون توانايي پذيرش هواپيما تا كلاس بوينگ 737 را داراست.
اين فرودگاه در حال حاضر امكانات پذيرش و خدمات دهي به 3 فروند هواپيما را همزمان داراست.
اين فرودگاه مجهز به امكانات سوخت رساني، ايستگاه آتش نشاني، پاركينگ، فضاي سبز بسيار زيبا و ... است.
سيستم لايتينگ يا روشنايي باند فرودگاه اراك نیز همزمان با اجراي طرح تطويل باند انجام خواهد شد.


   

پایانه مسافربری اراکایستگاه را آهنفرودگاه اراک
تمامی حقوق این سایت برای شهرداری اراک محفوظ است    شرایط استفاده    قوانین