شهرداری اراک


03

مدیر پروژه پیاده راه سازی امیرکبیر اراک گفت: پروژه انسان محور پیاده راه امیرکبیر به بهره برداری رسید

مدیر پروژه پیاده راه سازی امیرکبیر اراک گفت: پروژه انسان محور پیاده راه امیرکبیر به بهره برداری رسید
مدیر پروژه پیاده راه سازی امیرکبیر اراک گفت:
پروژه انسان محور پیاده راه امیرکبیر به بهره برداری رسید


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، مدیر پروژه پیاده راه سازی امیرکبیر اراک در حاشیه بهره‌برداری مردمی از این طرح، گفت: وسعت این پیاده راه ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و سنگ فرش وسط آن به طور کامل اجرایی شده است. حبیب پور افزود: سنگ فرش ۲ طرف این طرح به عنوان نخستین پیاده راه کلانشهر اراک به دلیل عملیات اجرایی فاضلاب و کابل زمینی برق اجرا نشده که در صورت اجرا، این بخش نیز در اسرع وقت تکمیل می‌شود.


وی بیان کرد: اعتبار مرحله اول پیاده راه‌های کلانشهر اراک حدود ۱۷۰ میلیارد ریال است که ۲۵ درصد از این اعتبار برای پیاده راه امیرکبیر صرف شد. مدیر پروژه پیاده راه سازی امیرکبیر ادامه داد: در راستای عملیات اجرایی طرح پیاده راه سازی امیرکبیر، ۲ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است.


مدیر پروژه‌ پیاده‌راه سازی امیرکبیر گفت: طرح پیاده‌راه تا جایی گسترش پیدا می‌کند که خودروها برای تردد مسیر جایگزین را انتخاب کنند و شهروندان بتوانند به‌راحتی در مرکز شهر رفت و آمد داشته باشند.


مهدی حبیب‌پور، ضمن درخواست از اهالی رسانه در امر فرهنگ‌سازی حمل و نقل پایدار و انسان‌محور گفت: طرح پیاده‌راه سازی با هدف محدود کردن تردد وسایل نقلیه و برقراری عدالت اجتماعی در حمل و نقل اجرا شده است.


وی افزود: با توجه به تمرکز عبور و مرور خودروها در مرکز شهر و توزیع ناعادلانه‌ی سرانه خیابان برای شهروندان، رفع این مشکل فقط با ایجاد معضل ترافیکی برای خودرو سواران انجام می‌گیرد. به این صورت که در هسته مرکزی شهر، طرح پیاده‌راه تا جایی گسترش پیدا می‌کند که خودرو سوار برای تردد در شهر مسیر جایگزین را انتخاب کند و شهروندان هم بتوانند به‌راحتی با پای پیاده و یا با دوچرخه یا نهایتاً وسایل نقلیه عمومی در شهر رفت و آمد داشته باشند.


مدیر پروژه پیاده‌راه در پاسخ به سوال خبرنگار درباره پیوست فرهنگی این طرح گفت: در همه جای دنیا یک سیاست وجود دارد به‌نام "رژیم معبر" یعنی خیابان‌ها را به نفع کسانی که پیاده هستند بسازیم. در این سیاست کسانی که از خودرو استفاده می‌کنند باید هزینه‌ی بالای ایجاد آلودگی محیط زیست را از طریق پرداخت عوارض و مصرف سوخت گران، پرداخت کنند یا اینکه آنها را با محدودیت‌های ترافیکی و اعمال قانون کنترل کرد.


حبیب‌پور بیان کرد: به نظر می‌رسد با شیوه‌ی تشویق و تحدید، یعنی تشویق مردم به استقبال از تردد بدون خودرو و ایجاد محدودیت برای خودرو سواران بتوان این فرهنگ را در بین شهروندان جا انداخت
عنوان خبر
امتیازات:: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (129)
کد خبر: 15841